Come and find your story

Kampania, której trudno się oprzeć

Stylowe wnętrza warszawskiego hotelu Polonia nawiązywały do przesłania kampanii „bajkowej”. Od lewej Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT; Jarosław Panek, koordynator ds. mediów i wizerunku Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego;  Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej; Tomasz Koralewski, wicedyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego; Dorota Lachowska, dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej; Barbara Tutak, wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego POT

Kampania  Polska - Come and find your story zdobywa popularność. Skierowana jest przede wszystkim do odbiorców z zagranicy, których zachęca do odwiedzenia naszego kraju, ale jej forma i sposób przekazu przekonuje także rodaków, zyskuje aprobatę, budzi pozytywne skojarzenia. W trakcie konferencji prasowej dziennikarze poznali niuanse związane z przygotowaniem  reklam  produktów turystycznych w nastrojowej konwencji bajek.

W spotkaniu z dziennikarzami w warszawskim hotelu Polonia uczestniczyli prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke, wicedyrektor Departamentu Planowania Marketingowego POT Barbara Tutak, dyrektor Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Dorota Lachowska, wicedyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego Tomasz Koralewski, koordynator ds. mediów i wizerunku Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego Jarosław Panek. Konferencję prowadziła Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej POT.

Realizm ofert w bajkowej mgiełce

Kampania Polska Come and find your story, w części nazywanej umownie „bajkową”, jest dziełem wspólnym POT i regionalnych organizacji turystycznych. Zespołowo dokonano wyboru tworzywa, na które złożyły się flagowe produkty turystyczne polskich regionów oraz zgodnie współpracowano wspierając kreatorów artystycznie przekształcających realizm ofert turystycznych  w symbolikę reklam, umowną, aluzyjną, działającą na wyobraźnię.Ten sposób dochodzenia do końcowego efektu dał dobre rezultaty, potwierdzone wstępnymi sondażami poziomu akceptacji wytypowanych grup odbiorców. Przekaz jest spójny ze strategią reklamową poszczególnych województw, konwencja zrozumiała. Całość uniwersalna, daje możliwość wielowątkowego zastosowania zarówno w międzynarodowej kampanii POT w Europie i Azji, jak i w odrębnych  przedsięwzięciach  promocyjnych regionów i miast oraz indywidualnych działaniach marketingowych obiektów turystycznych, biznesowo-konferencyjnych i handlowych.

Gra w przyjemne skojarzeniaMazowsze wybrało historię wpisaną w bajkowy motyw warszawskiej Starówki

Akceptacja i powodzenie tej formuły reklamy u odbiorców polega na pomyśle zaproszenia ich do gry w przyjemne skojarzenia. Pomysł, któremu trudno się oprzeć. Odwołuje się on bowiem do wspomnień, fantazji, wyobrażeń, które towarzyszą latom dziecięcym, i tak naprawdę większości ludzi nie opuszczają przez całe życie, pomimo upływu lat i zbieranych doświadczeń. W produkty turystyczne, kreatorzy wpisali historie z pogranicza baśni, które mogą się zdarzyć każdemu, kto wybiera się do Polski w poszukiwaniu miejsc do spokojnego wypoczynku z rodziną, aktywnego zanurzenia się w wir miejskich atrakcji, poprawy urody w ośrodkach spa, czy przyjemności łączonych z obowiązkami wyjazdów służbowych.  Outdoorowe plakaty i ich mniejsze odpowiedniki, reklamy prasowe, okładki wydawnictw, elementy ilustracyjne przedstawiają sceny z opowieści o podróży do Polski kreślonej w manierze ilustratorów baśni w sposób typowy dla europejskiej kultury tego gatunku twórczości.

Gdzie jest klucz?

Jaki jest klucz do zagadkowych baśni? Na tym polega zabawa. Klucza nie ma, choć wydaje się być w zasięgu ręki. Autorzy kampanii nie dają go odbiorcy. W każdym razie nie wprost. Proponują: odnajdź go sam. A gdy przyjmie zaproszenie do zabawy, przebiegnie wszystkie ścieżki bohaterów najbardziej znanych baśni, wyostrzy spojrzenie,  wybierze pasujące skojarzenia i odrzuci zbyt dalekie – okaże się, że nie odgadł zagadki, ale stworzył własną, autorsko niepowtarzalną historię opatrując ją jedynie możliwą puentą, która okazuje się poszukiwanym kluczem - te historie wciąż się dzieją, przeżyjcie je w Polsce.

Prezentacja flash

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit