Działanie V.1 Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej 2007-2012

Jak spójnie promować pięć, jakże różniących się województw

 

Konsultacje kreacji i realizacji kampanii

Pierwsze działania promocyjne rozpoczną się  już w lipcu. Kampania potrwa do roku 2012.   Ważnym elementem, który przesądzi o jej sukcesie będzie współdziałanie pomiędzy wykonawcą, konsorcjum  Pan Media Western Sp. z o.o. oraz Bimers Sp. z o.o i przedstawicielami pięciu województw.  - Projekt jest realizowany przez Polską Organizacje Turystyczną we współpracy z przedstawicielami wszystkich pięciu regionów. Ta współpraca rozpoczęła się na etapie badań i tworzenia Studium Uwarunkowań Atrakcyjności Turystycznej Polski Wschodniej oraz badania jakościowego opinii i postaw wobec potencjału turystycznego wschodnich regionów Polski – mówiła wiceprezes Elżbieta Wąsowicz-Zaborek.

Prezes Świętokrzyskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Jacek  Kowalczyk, nie ma wątpliwości, że stałe konsultacje są niezbędne na każdym etapie kreacji i realizacji kampanii. Deklaruje też współpracę i dzielenie się doświadczeniami. To cenna pomoc. Świętokrzyska ROT  ma na koncie niezwykle udane kampanie wizerunkowe, które utkwiły w pamięci odbiorców. Przoduje też w pozyskiwaniu środków unijnych na promocję turystyczną regionu. W tym roku wysokość budżetu na realizowane projekty wynosi 21 mln zł.

- Przed agencją reklamową stoi niezwykle trudne zadanie kreacyjne, jak połączyć wspólnym hasłem promocyjnym pięć,  jakże różniących się województw unikając zarazem negatywnych skojarzeń pokutujących w świadomości Polaków? Polska Wschodnia jest w potocznym pojęciu synonimem biedy. Te negatywne skojarzenia powinny zostać zastąpione pozytywnymi. – ocenia Jacek Kowalczyk. Jest też zdania, że skuteczna kampania powinna być oparta o wyrazistą promocję produktów turystycznych.

Obaw co do powodzenia przedsięwzięcia nie czuje Ewa Góralska, prokurent Pan Media Western, choć firma nie ma zbyt wielkiego doświadczenia w prowadzeniu kampanii, której treścią jest promocja produktów turystycznych.  – Najważniejsza jest znajomość zasad sprzedaży  produktów, nie zaś branży, jakiej dotyczą.  Znamy grupy docelowe i wiemy jak funkcjonują media. Posiadamy doświadczenie w komunikacji – mówi Ewa Góralska. - Bimer współpracował w promocji Warszawy przy realizacji kampanii związanej z Rokiem Chopinowskim. Pan Media Western ma doświadczenie we współpracy z Małopolską, także z narodową organizacją turystyczną Austrii przy promocji turystycznych regionów tego kraju.

Ewa Góralska liczy, że współpraca z POT i regionalnymi organizacjami turystycznymi przyniesie dobry rezultat przy realizacji kampanii województw wschodnich. – Zaplanowaliśmy pięć spotkań w kwartale, ale jestem pewna, że będą odbywały się częściej. Będą one szczególnie intensywne ponieważ kampania startuje za trzy tygodnie - mówi.

Już wkrótce, 29 lipca w czasie konferencji prasowej poddana zostanie ocenie trafność pomysłów marketingowych i poznamy pierwsze reakcje grup odbiorców kampanii promocyjnej pięciu województw.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit