Konferencja prasowa POT

„Futbol to tylko jeden z pretekstów, by zobaczyć Polskę”

Efekty krótko- i długoterminowe

Wiceprezes PIT Dariusz Wojtal wysoko ocenił prowadzone przez Polską Organizację Turystyczną akcje promocyjne na najważniejszych rynkach zagranicznych.

- Organizacja piłkarskich mistrzostw Europy przyniesie zarówno krótko- jak i długoterminowe efekty dla polskiej branży turystycznej. Te krótkoterminowe są często negatywne, a na Euro 2012 paradoksalnie wygrywają biura wyjazdowe. Czerwiec praktycznie wypadł z oferty przyjazdowej – zauważył. Przyczynami mniejszego zainteresowania turystycznymi przyjazdami do Polski są zarówno obawy przed wzmożonym ruchem komunikacyjnym i trudnościami w poruszaniu się po będących nadal w budowie drogach i autostradach, jak i gwałtowny wzrost cen hoteli i usług gastronomicznych w okresie trwania turnieju.

Natomiast efekty długofalowe w postaci zmiany wizerunku Polski i kształtowanie obrazu kraju atrakcyjnego turystycznie, nowoczesnego i otwartego będą w opinii Dariusz Wojtala pozytywne. W okresie kolejnych 2-3 lat organizacja Euro powinna przynieść zauważalny wzrost zainteresowania turystów zagranicznych naszym krajem. Przyczyni się do tego również rozwój infrastruktury - lotnisk, ich połączeń z centrami miast, autostrad i dróg ekspresowych, komunikacji miejskiej, jak i wykorzystania wykwalifikowanych wolontariuszy.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit