Finał kampanii "Bajkowy urlop w Polsce"

1. Do 29 wrzesnia

Stołeczny finał kampanii „Bajkowy urlop w Polsce" odbył się we wrześniowy, ciepły, godny zwieńczenia lata dzień. Dzień Światowego Dnia Turystyki. Mazowieckie było ostatnim województwem, w którym odbyła się regionalna odsłona kampanii zamykającej czteroletni projekt „Promujmy Polskę razem".

Od czerwca do września br. w każdym z szesnastu województw przeprowadzono akcję promocyjną, która przedstawiała jego walory i to, co zrealizowano w ramach projektu, a jest czym się chwalić. Celem całego przedsięwzięcia było ukazanie potencjału turystycznego we wszystkich regionach.
Wszędzie po konferencji prasowej z udziałem przedstawicieli lokalnych organizacji turystycznych, samorządów i dziennikarzy – jej uczestnicy udawali się gremialnie na pobliskie miejsce wydarzenia ambientowego. W stolicy był to skwer Hoovera przy Krakowskim Przedmieściu, tuż-tuż Starego Miasta. Z kina Kultura, gdzie zorganizowano konferencję podsumowującą pierwsze półrocze bieżącego sezonu turystycznego, a także ostatnią dekadę w polskiej turystyce, uczestnicy wydarzeń udali się na skwer Hoovera. Byli wśród nich z ramienia MSiT podsekretarz stanu Katarzyna Sobierajska i minister Andrzej Biernat, prezes POT Rafał Szmytke, prezes Jan Błoński i dyrektor Anna Somorowska z Mazowieckiej ROT, Izabela Stelmańska, zastępczyni dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki UMWM, prowadząca konkurs „Zostań twarzą regionu" aktorka Joanna Koroniewska, dziennikarze.

2. Do 29 wrzesniaNa estradzie przy skwerze Hoovera przyciągała wzrok ścianka z wielkoformatową grafiką odwzorowującą wybrany dla województwa mazowieckiemu layout „Bajkowego urlopu w Polsce" (zdjęcie Rynku Starego Miasta z widocznym pomnikiem Syreny). Na jej tle uczestnicy konkursu na twarz województwa mazowieckiego odgrywali scenki bajkowo-turystyczne. Najambitniejsi przedstawiali króciutkie perfomance'y, łączące walory turystyczne Mazowsza z legendą o warszawskiej Syrence. Najczęściej było to pozowanie do zdjęcia z rekwizytami legendarnej Syrenki.
Wzorem innych miast i zgodnie z założeniem organizatorów, w stolicy konkursową zabawę rozpoczęli notable. Prawie wszyscy stanęli do zdjęcia „rodzinnego ", a niektórzy, jak minister Biernat i prezes Szmytke pozowali również indywidualnie, wykazując się dużym poczuciem humoru.

3. Do 29 wrzesniaJoanna Koroniewska i współprowadząca z nią konkurs „Zostań twarzą regionu" dziennikarka telewizyjna Kinga Burzyńska zachęcały przechodniów z Krakowskiego Przedmieścia do wzięcia udziału w tej wartej zachodu rywalizacji. Każdy z uczestników ma szansę nie tylko zostać twarzą woj. mazowieckiego – o tym w pierwszej fazie rozgrywki zdecydują internauci, którzy przyznają do 29 września br. osiem nominacji. Potem jury wyłoni z tej ósemki autora najlepszej bajkowo-turystycznej scenki. Będzie jeszcze ciąg dalszy. Dla zwycięzców wszystkich szesnastu regionalnych konkursów, POT przygotował atrakcyjną nagrodę: udział w prawdziwej kampanii reklamowej, która zostanie przeprowadzona na ponad 250 billboardach w całej Polsce. Otrzymają oni również honoraria w wysokości 2000 zł.
Finałowi kampanii „Bajkowy urlop w Polsce" towarzyszył barwny kiermasz rękodzieła artystycznego. Można było podziwiać i kupować prawdziwe cacka z mazowieckimi akcentami.

Alina Ert-Eberdt

Czytaj także „Zyski ekonomiczne, wartości społeczne i moda dla ludzi z pogodą ducha"

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit