Deklaracje uczestnictwa - do 26 marca

Ważne dla zainteresowanych tworzeniem produktów turystycznych

Dzień Ekspercki Polskiej Organizacji Turystycznej. Na czym powinna polegać innowacyjność w podejściu do produktów turystycznych? W jaki sposób wprowadzać do praktyki nowe, ulepszone metody tworzenia i promowania produktów turystycznych, zarządzania nimi i świadczenia usług klientom? Dyskusja na ten temat prowadzona będzie podczas Dnia Eksperckiego Polskiej Organizacji Turystycznej podczas warszawskich Targów Lato, 4 kwietnia, w salach konferencyjnych obiektów targowych przy ulicy Marsa.

Zaproszenie na spotkanie szkoleniowe skierowane jest do właścicieli, administratorów, osób zarządzających produktami turystycznymi oraz lokalnych organizacji turystycznych. Początek warsztatów o godzinie 12.00. Wszyscy zainteresowani udziałem w spotkaniu powinni potwierdzić deklarację uczestnictwa do 26 marca wysyłając mail do Filipa Płodzienia na adres filip.plodzien@pot.gov.pl
Program warsztatów
12.00 - 12.10 Rejestracja uczestników
12.10 - 12.15 Powitanie i wprowadzenie
Polska Organizacja Turystyczna, Departament Współpracy Regionalnej
12.15 – 14.00 Service design, czyli innowacja w projektowaniu usługi turystycznej
dr Marcin Chłodnicki, Wojtek Ławniczak
14.00 - 15.45 Fenomen turystyki kulinarnej – komu smakuje, komu się opłaca, jak tworzyć ofertę?
Hubert Gonera
15.45 – 16.00 Promocja innowacyjnych produktów turystycznych
Polska Organizacja Turystyczna, Departament Współpracy Regionalnej POT
16.00 – 16.10 Zakończenie
16.10 Lunch

Warsztaty „Service design, czyli innowacja w projektowaniu usługi turystycznej" poprowadzą Wojciech Ławniczak, doradca, specjalizujący się w obszarze business to business ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z usługami oraz dr Marcin Chłodnicki z Katedry Badań Rynku i Usług Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Termin service design oznacza coraz popularniejsze na świecie innowacyjne podejście do projektowania usług, prowadzące do konkretnych rozwiązań w różnych sferach życia firm, instytucji lub organizacji - tworzenia innowacyjnych usług lub poprawy istniejących, lepszej organizacji pracy i większej użyteczności. Pomaga także zwiększać przychody, ułatwia optymalizację kosztów działalności marketingowej i pozytywnie działa na wizerunek marki.
Service design wymaga „wyjścia zza biurka" i umiejętnego spojrzenia krytycznym okiem na rozwiązywany problem. Umiejętnego, bo będącego elementem zdroworozsądkowego procesu kreatywnego, wykorzystującego siłę tkwiącą w inteligencji emocjonalnej i empatii. Temu procesowi i podejściu będzie poświęcona prezentacja. Prowadzący będą więc mówić o tym, jak zastosować service design w usłudze turystycznej, by wyróżniała się na rynku; jak przedstawiciele branży turystycznej (ze świata i z Polski) wykorzystują service design (przykłady); jak można „wchodzić w buty" klienta, by móc poprawiać w jego oczach wizerunek usługi/ marki (narzędzia, które można wykorzystać w codziennej pracy).

Innym z tematów, które omówione zostaną podczas warsztatów będzie fenomen turystyki kulinarnej. Zajęcia poprowadzi Hubert Gonera, który wgłębi się w zagadnienie czym z definicji jest turystyka kulinarna, poda przykłady biur podróży zajmujących się tą formą Turystyki oraz garść danych statystycznych o jej popularności. Następnie dokona analizy łańcucha ekonomicznych korzyści dla regionu, jaki generuje stworzenie oferty turystyki kulinarnej w powiązaniu wytwórców, dostawców, restauratorów, szefów kuchni, gestorów bazy noclegowej, wytwórców pamiątek kulinarnych itd. Seminarium powinno dać odpowiedź na pytania, z jakich elementów składa się dojrzała oferta turystyki kulinarnej z uwzględnieniem produktów lokalnych i regionalnych w menu restauracji, programu odwiedzania farm i zakładów produkcyjnych, warsztatów kulinarnych, wspólne prace w sadzie, pasiece, polu. Istotnym punktem będzie odpowiednia kreacja produktów turystyki kulinarnej, powiązanie kuchni z destynacją, metod promocji i skutecznej sprzedaży. Jak opakować i skomponować, żeby wypromować i sprzedać. Do czego odwołać się w kreacji produktu turystyki kulinarnej – jak powiązać kuchnię z destynacją i jej promocją. Prowadzący tę część zajęć Hubert Gonera jest właścicielem firmy Landbrand, wyspecjalizowanej w budowaniu marek miejsc i kreacji produktów turystycznych. Pomysłodawca i organizator Nocy Restauracji, imprezy, w której udział biorą wyselekcjonowane, autorskie restauracje z polskich miast reinterpretując regionalne składniki i receptury kulinarne. Współtwórca miejskich szlaków kulinarnych w Gdyni – „Szlak Kulinarny Centrum Gdyni" oraz Białymstoku „Białostocki Szlak Kulinarny". Pomysłodawca i operator projektu „Kulinarny Poznań", promującego ofertę jakościowych restauracji w Poznaniu. Organizator Akademii Kulinarnego Poznania, w ramach której najlepsi szefowie kuchni w mieście szkolą w swoich restauracjach. Pomysłodawca projektu „Kolej na Wielkopolskie Smaki" łączącego wysokiej jakości gastronomiczny produkt regionalny ze zrównoważoną turystyką. Ekspert Konsorcjum „Polskie Szlaki Kulinarne" akredytowanego przy Polskiej Organizacji Turystycznej. Autor kilkudziesięciu strategii i programów rozwoju turystyki dla jednostek samorządu terytorialnego i organizacji turystycznych z terenu całego kraju.

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit