Chiny – Polska

Chińscy turyści wydadzą ponad 60 mld dol. podróżując w tym roku po świecie

Chopin  jest w Chinach silnie kojarzoną polską marką. Aktorzy przebrani za Marię Skłodowską-Curie, Fryderyka Chopina i Mikołaja Kopernika byli nowym pomysłem marketingowym na EXPO

Ponad 60 tys. Polaków odwiedziło w ubiegłym roku Chiny. Zaledwie 20 tys. Chińczyków zdecydowało się w tym samym okresie na podróż do Polski. O tym, w jaki sposób zachęcać mieszkańców Państwa Środka do odwiedzin naszego kraju dyskutowali w Szanghaju podczas EXPO 2010 przedstawiciele polskich władz oraz touroperatorzy z Polski i Chin.

W najnowszej strategii rozwoju turystyki przyjazdowej do Polski Chiny znalazły się na pierwszym miejscu wśród rynków pozaeuropejskich. W ubiegłym roku na wyjazdy zagraniczne zdecydowało się 47 mln Chińczyków. Polskę wybrało niespełna 20 tys. z nich. Wiceminister sportu i turystyki Katarzyna Sobierajska uważa, że 6 miesięcy intensywnej promocji Polski na Wystawie Światowej w Szanghaju zaowocuje zwiększeniem się wymiany turystycznej pomiędzy Polską i Chinami. - Wystawa jest dobrą okazją do promocji kraju generalnie, a w tym do promocji turystycznej, która w moim przekonaniu otwiera wiele drzwi do szeroko rozumianej współpracy gospodarczej, kulturalnej czy też innej – uważa Katarzyna Sobierajska. Według prognoz chińscy turyści podczas tegorocznych podróży po świecie wydadzą ponad 60 mld dolarów. Polska Organizacja Turystyczna planuje intensywne kampanie, których celem będzie promocja polskiej turystyki w Chinach. Pomóc ma w tym przedstawicielstwo tej organizacji, które jeszcze w tym roku powstanie w stolicy Chin. Dni Polskiej Turystyki na EXPO zorganizowane zostały przez Polską Organizację Turystyczną i Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010.

Widząc Polaka zapytała, czy jestem pianistą?

Podczas Dni Polskiej Turystyki, zorganizowanych przez Polską Organizację Turystyczną i Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010, Polska Organizacja Turystyczna postawiła na promowanie Polski w interaktywny, nowatorski sposób. - Pokazujemy Polskę jako kraj atrakcyjny turystycznie. Zachęcamy Chińczyków, ale także przedstawicieli całego świata do tego, aby przyjechali do Polski chociażby na weekend - mówi prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke. Skąd wziął się pomysł na to, aby to wybitni Polacy „w chińskim wydaniu” zachęcali do odwiedzin Polski? - Pomysł poprzedzony był badaniami i analizą tego,  jak Polska na chińskim rynku jest postrzegana. Podam przykład - wylądowałem na lotnisku w Szanghaju, podałem paszport pani w okienku odprawy paszportowej. Widząc „Polskę”, zapytała czy jestem pianistą. To daje wiele do myślenia. Pomysł z chińskimi aktorami okazał się trafiony - dodaje prezes POT.

Przed Pawilonem Polskim ustawiały się tłumy gości EXPO chcących wziąć udział w interaktywnym konkursie wiedzy o Polsce. Pytania zadają widzom aktorzy przebrani za Marię Skłodowską-Curie, Fryderyka Chopina i Mikołaja Kopernika. To właśnie oni opowiadają o atrakcjach turystycznych naszego kraju.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit