www.shopandsee.eu

Przez zakupy do serca turysty

Billboard promujący serwis Shopandsee.eu…Więcej »

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna uruchomiła w ubiegłym roku anglojęzyczny portal dla turystów, w ramach którego trzy główne miasta regionu oraz Samorząd Województwa Pomorskiego postawiły na wspólną promocję pod hasłem „Gdańsk, Gdynia, Sopot - three cities - one destination”.

Główną ideą portalu Shopandsee.eu jest przyciągnięcie do Trójmiasta turystów ze Skandynawii na zakupy oraz zainteresowanie ich turystyką aktywną oraz usługami wellness i spa w regionie. Jak wskazują badania wykonane przez TNS OBOP dla Gdańska większość respondentów ze Szwecji oraz Wielkiej Brytanii wymieniła właśnie zakupy i zwiedzanie jako główne motywy przyjazdu do tego miasta. Podobne wyniki uzyskał przewoźnik promowy Stena Line, który na własne potrzeby zrealizował tego typu badania dwa lata wcześniej, a już w ubiegłym roku zrealizował zakrojoną na ogromną skalę kampanię promocyjną „Na zakupy do Polski”. Dodatkowym argumentem, który spowodował koncentrację na rynku skandynawskim jest stały wzrost dostępności połączeń lotniczych i promowych. W Skandynawii występują także znaczne restrykcje dotyczące działalności sklepów wielkopowierzchniowych: największe centrum handlowe w Szwecji posiada 200 sklepów, gdy w Gdańsku sama Galeria Bałtycka zaprasza do 200 sklepów, a w promieniu 30 km znajduje się kilkanaście niewiele mniejszych centrów handlowych. Okazuje się, że Trójmiasto ze swoim zapleczem handlowym jest w stanie konkurować podażą, a nierzadko również ceną.

Portal Shopandsee.eu to innowacyjne połączenie różnych grup interesów dla wspólnej korzyści – wzrostu zainteresowania i odwiedzin turystów z zagranicy. Idea ta pozwoliła na wykreowanie platformy informacyjnej, gdzie potencjalny klient poprzez „kilka kliknięć” może zaplanować swój pobyt w Trójmieście. W serwisie zastosowano bardzo intuicyjne menu, jednak najważniejszym atutem strony pozostaje jej funkcjonalność. Bogata oferta handlowa Trójmiasta jest w znaczny sposób wyeksponowana: znajdziemy tu mapę centrów handlowych oraz szczegółowe opisy partnerskich obiektów – pewnych udogodnieniem dla szukających informacji jest szczegółowa lista sklepów z wyszukiwarką, w której możemy znaleźć sklep z danej branży, np. obuwniczej. Informacje, które turysta znajdzie na portalu pozwalają w 100 proc. na zaplanowanie podróży i zwiedzania. Do tego celu zaprojektowane zostało narzędzie „city guide”, gdzie każdą z wyszukanych informacji można dodać do „koszyka”, a następnie wydrukować bądź przesłać na adres e-mailowy. Dla wygodnych na portalu zamieszczone są gotowe pakiety usług.

Celem było stworzenie portalu uniwersalnego dla całego Trójmiasta - turysta nocujący w Gdyni w ciągu dnia zwiedza Gdańsk, natomiast wieczorem bawi się w Sopocie. Jednak, projektując portal pod kątem turystów zagranicznych, wzięto pod uwagę ich potrzeby i zainteresowania, dlatego w portalu znaleźć można oprócz standardowych informacji dotyczących bazy noclegowej, atrakcji czy muzeów, również namiary na usługi medyczne, odnowę biologiczną, turystykę aktywną. Dostępna jest także wyszukiwarka połączeń lotniczych i promowych.

Poza przedstawicielami samorządów w projekcie uczestniczyły także firmy komercyjne, m.in. Port Lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku oraz przewoźnicy Wizzair czy Stena Line. Intensywne działania promocyjne i efektywna współpraca z partnerami komercyjnymi przyczyniły się do ponad 200 000 odsłon serwisu od początku jego funkcjonowania, co zdecydowanie zasługuje na miano sukcesu. Jednak zdecydowanie ważniejszym rezultatem jest wzrost znaczenia destynacji turystycznej, jaką jest Trójmiasto. To dzięki promocji portalu hasło „Gdańsk, Gdynia, Sopot - three cities, one destination” pojawiło się we wszystkich przekazach promocyjnych. To główny cel projektu – poprzez zaprezentowanie wspólnej oferty Trójmiasta, zachęcić również do dłuższego pozostania w regionie.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit