XOXO

Konferencja prasowa POT

Poprzeczka zawisła wysoko

W konferencji wzięli udział (od lewej): Elżbieta Bieńkowska, minister Rozwoju Regionalnego, Rafał Szmytke, prezes POT, Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Waldemar Dąbrowski, pełnomocnik ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ds. Obchodów Roku Chopinowskiego, dyrektor Instytutu Fryderyka Chopina i Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej

"Fryderyk Chopin" rzucając cumy w gdyńskim porcie, ostatnim na europejskiej trasie -zakończył ważny etap kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej na rynkach zagranicznych. Podsumowania efektów dotychczasowych działań podjętych przez POT w ramach projektu „Promujmy Polskę Razem”, finansowanych ze środków działania 6.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka  2007-2013, dokonano podczas konferencji z udziałem dziennikarzy w salach warszawskiego hotelu Westin.

W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział Elżbieta Bieńkowska, minister Rozwoju Regionalnego, Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Waldemar Dąbrowski, pełnomocnik ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego ds. Obchodów Roku Chopinowskiego, dyrektor Instytutu Fryderyka Chopina oraz Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej. Konferencję prowadziła Jolanta Grus, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej. Wśród obecnych byli również realizujący projekt przedstawiciele POT i współpracującej agencji reklamowej Young & Rubicam z Beatą Mońką, prezes Zarządu Young & Rubicam Brands w Polsce, a także wyróżniające się liczna grupa członków załogi żaglowca „Fryderyk Chopin”

Kampania „Promujmy Polskę Razem” to największe do tej pory, zaplanowane i spójne w formie przedsięwzięcie, którego celem jest budowa wizerunku Polski za granicą oraz rozwój usług turystycznych w kraju. Projekt trwać będzie 2,5 roku. Rozpoczęła go efektowna kampania promocyjna Chopin Polska The Course nawiązująca do obchodów na świecie  Roku Chopinowskiego. Kolejna faza związana jest z realizacją projektów promocyjnych łączących się z Prezydencją Polski w Unii Europejskiej w 2011 roku, a następnie z organizacją w Polsce mistrzostw Euro 2012. Z funduszy Unii Europejskiej Polska otrzymała na te cele 30 milionów euro.

Nowy rozdział w historii promocji polskiej turystyki

W projekcie realizowanym przez Polską Organizację Turystyczną w perspektywie roku 2013, skupiają się zintegrowane działania pięciu resortów: Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Ministerstwa Gospodarki, Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Spraw Zagranicznych. Obecni na konferencji przedstawiciele wymienionych ministerstw nie szczędzili pozytywnych opinii oceniając z punktu widzenia swoich resortów innowacyjny pod względem promocji kraju rejs żaglowca „Fryderyk Chopin”.

- Ten projekt promocyjny jest przez Ministerstwo Rozwoju Regionalnego szczególnie hołubiony – mówiła minister Elżbieta Bieńkowska. – Polska ma obecnie swoje przysłowiowe pięć minut. Możemy dysponować sporą kwotą pieniędzy, żeby pokazać światu, a szczególnie Europejczykom, jej współczesne oblicze. Jednak musimy pamiętać, że te 30 milionów euro, jakie otrzymaliśmy, powinniśmy skrupulatnie rozliczyć, również pod względem rezultatów, jakie przyniosą. Tym pierwszym efektownym rozpoczęciem projektu był rejs żaglowca Fryderyk Chopin. Już wiemy, że okazał się on dużym sukcesem. Po zamknięciu tego etapu, pojawią się następne – w przyszłym roku polska Prezydencja w UE – bardzo ważne i doniosłe dla Polski przedsięwzięcie, a za dwa lata Mistrzostwa Europy. Wszystkie te wydarzenia są kamieniami milowymi naszego promocyjnego projektu. Mam nadzieję, że po okresie jego realizacji i wydaniu przeznaczonych nań pieniędzy, będziemy mogli pochwalić się osiągnięciem pożądanego efektu - wszyscy będą już wiedzieć, jaka Polska jest piękna.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit