XOXO

Briefing POT

Piłkarskie mistrzostwa dobrze służą promocji Polski

Od prawej Adam Zaborowski, pełnomocnik ds. UEFA EURO   2012™ w POT, Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Adam Cudak, dyrektor Sekretariatu ds. EURO 2012™ m.st. Warszawy, Krzysztof Pohorecki, dyrektor wykonawczy ds. UEFA EURO 2012™ w Polsce

Na 259 dni przed pierwszym meczem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, grono zaproszonych dziennikarzy wzięło udział w briefingu Polskiej Organizacji Turystycznej, na którym dokonano podsumowania „Stanu przygotowań i promocji Polski w kontekście UEFA EURO 2012™”. Spotkanie z mediami włączono do programu Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw (22-24.IX.)

Stoisko POT, na którym zebrali się uczestnicy konferencji  aranżacją nawiązywało do roli Polski, gospodarza przyszłorocznych europejskich mistrzostw piłkarskich. W spotkaniu z przedstawicielami mediów wzięli udział Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Adam Zaborowski, pełnomocnik ds. UEFA EURO   2012™ w POT, Krzysztof Pohorecki, dyrektor wykonawczy ds. UEFA EURO 2012™ w Polsce, Adam Cudak, dyrektor Sekretariatu ds. EURO 2012™ m.st. Warszawy i Marcin Herra, prezes Spółki PL.2012. Briefing prowadziła rzecznik prasowy POT Katarzyna Draba.

Skuteczność nieszablonowych technik promocyjnych

Witając zaproszonych dziennikarzy prezes POT Rafał Szmytke przypomniał, że  projekt promocji Polski w kontekście gospodarza turnieju piłkarskiego UEFA EURO   2012™ współfinansowany jest ze środków Działania 6.3 PO IG „Promujmy Polskę Razem”, którego wartość wynosi 30 milionów euro.

- Pierwszym wydarzeniem  kampanii w minionym roku był rejs żaglowca „Fryderyk Chopin” po europejskich portach i towarzysząca mu widowiskowa oprawa imprez artystycznych. Rejs „Fryderyka Chopina” był w założeniu twórców kampanii metaforą odkrywania Polski niczym  nowego lądu. Okazał się przedsięwzięciem czytelnym i przemawiającym do wyobraźni Europejczyków. W marcu tego roku, skuteczność nieszablonowych technik promocyjnych potwierdzona została podczas największej imprezy  targowej światowego biznesu turystycznego, berlińskich ITB, w których Polska uczestniczyła w roli Kraju Partnerskiego. I wreszcie 8 czerwca ruszyła zaplanowana z dużym rozmachem kampania,  m.in. w kontekście UEFA EURO 2012™, na trzech priorytetowych dla naszego kraju z punktu widzenia turystyki przyjazdowej rynkach: brytyjskim, niemieckim i francuskim.

Od zaintrygowania Polską do jej odkrycia

Adam Zaborowski dokonał obszernego podsumowania działań promocyjnych w kontekście przyszłorocznych mistrzostw Europy, za które odpowiada kierowany przez niego, znajdujący się w strukturze POT zespół ds. UEFA EURO 2012™.

- Akcję promocyjną podzielono na trzy etapy trwające od 8 czerwca 2011 do końca lipca 2012 - mówił. - Pierwszy etap nazwany „Zaintrygowanie Polską” rozpoczął się na rok przed Turniejem – 8 czerwca 2011 i potrwa do drugiej połowy listopada. Drugi etap „Budowanie relacji” przewidziany jest na grudzień, kiedy to nastąpi zakończenie losowania grup i potrwa do lutego 2012, która to data odmierza równo 100 dni do rozpoczęcia EURO 2012. Wtedy też zacznie się trzeci etap „Odkryj Polskę”. Jego zwieńczenie nastąpi 1 lipca – w dniu zakończenia Turnieju meczem finałowym.

Od wspomnianej daty 8 czerwca wiele się już wydarzyło.

W dniach 21-23 czerwca w Warszawie odbyły się zorganizowane przez UEFA i Spółkę EURO 2012 Polska warsztaty dla przedstawicieli 53 stacji telewizyjnych mających prawo do transmisji Turnieju. Wzięło w nich udział ok. 250 osób reprezentujących telewizje krajów europejskich oraz z innych kontynentów.

Trwają podróże studyjne dziennikarzy zagranicznych m.in. z Ukrainy, Francji, Niemiec, krajów skandynawskich, Anglii, Holandii, Belgii, Francji i Izraela.

Promocja Polski jako gospodarza UEFA EURO 2012™ miała już miejsce na dużych imprezach masowych. Przykładowo podczas Festiwalu Woodstock 2011, gdzie przewinęło się w dniach 4-6 sierpnia ponad 500 tys. ludzi, wydzielono specjalną strefę czasową promującą Turniej, którą zorganizowała POT wraz z głównym sponsorem Mistrzostw firmą Carlsberg. Pod dachem imponującego rozmiarem namiotu gromadzili się fani piłki nożnej, na ekranach monitorów reklamowano filmy promujące Polskę, a niecodzienna okazją była możliwość oglądania oryginalnego pucharu UEFA EURO 2012™.

Podczas dorocznej największej imprezy masowej w Londynie - Mayor’s Thames Festival, gdzie szacunkowa liczba odwiedzających w dniach 10-11 września wyniosła ponad 800 tysięcy, Polska Organizacja Turystyczna reprezentowana przez miejscową placówkę POIT wystawiła pięć stoisk promocyjno-informacyjnych, na których w bardzo różnorodny, z użyciem nowoczesnych środków przekazu sposób lansowano głównie turystykę aktywną oraz weekendową.

Partnerami w grze o wizerunek Polski jest 14 placówek zagranicznych POT. Narodowa organizacja obecna była na targach MITT w Moskwie (16-19 marca), TUR w Goteborgu (23-28 marca) i TT Warsaw (22-24 września).

Działania promocyjne objęły piłkarskie mecze towarzyskie Polska – Francja, 9 czerwca w Warszawie oraz Polska – Niemcy, 6 września w Gdańsku.

Zaangażowanie POT w mecze eliminacyjne Mistrzostw Europy „Szlakiem eliminacji EURO 2012” obejmowało konferencje, kampanie BTL, emisję spotów filmowych podczas przerw i przed meczami, ambient (formy marketingu niestandardowego). Tak było 4 czerwca podczas meczu Anglia – Szwajcaria na stadionie w Wembley, 2 września podczas meczu Niemcy – Austria w Gelsenkirchen (Niemcy, Zagłębie Ruhry). Tak będzie 11 października w trakcie meczu Francja – Bośnia i Hercegowina w Paryżu.

POT przygotował i wydał katalog oraz ulotki pt. Polska - miasta UEFA EURO 2012™ (w siedmiu wersjach językowych), obrendowanych symboliką turnieju oraz logotypami kompozytowymi miast gospodarzy. Wydawnictwa te są dystrybuowane na stoisku narodowym oraz w materiałach dla gości podczas wspomnianych imprez i targów.

Furorę robi pełen ekspresji film nominowanego do Oscara polskiego reżysera Tomasza Bagińskiego, zrealizowany w technice 3D na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, po raz pierwszy pokazany za granicą podczas targów ITB w Berlinie w marcu br.

Wśród działań zaplanowanych A. Zaborowski wymienił poszerzenie zasięgu promocji na inne „ważne piłkarsko” kraje, np. Hiszpanię, Włochy, kraje Beneluxu, wybrane kraje Skandynawii oraz Szwajcarię i Austrię. W kwietniu 2012 roku przewidziano w Polsce turniej piłkarski dla dziennikarzy.

Ponadto w trakcie Mistrzostw nastąpi otwarcie - Carlsberg EURO Camp 2012 – miasteczek dla kibiców pod hasłem „Fair Play”. W Warszawie od 7 czerwca do 2 lipca (26 dni); w Gdańsku  od 8 do 25 czerwca (16 dni); we Wrocławiu od 7 do 20 czerwca (14 dni) i w Poznaniu od 8 do 20 czerwca (13 dni). W ramach projektu oferowane będą miejsca noclegowe dla kibiców, a ponadto trzy strefy: Carlsberga, sportowa i cateringowa. Podstawowym jego zamierzeniem jest stworzenie miejsc (tzw. miasteczek kibiców piłkarskich), w którym wszyscy goście będą mogli przeżywać niezapomniane piłkarskie emocje.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit