Program telewizyjny na zlecenie POT
Casting projektu „Ambasadorowie Polskiej Turystyki”

Wstępnym elementem przedsięwzięcia promocyjnego - rejsu żaglowca „Fryderyk Chopin” był trzytygodniowy program „Polska na śniadanie” przygotowany przez Polską Organizację Turystyczną i Telewizję Polską S.A. Drogą castingu poszukiwano w nim oryginalnych i charyzmatycznych osób, potrafiących w ciekawy, niebanalny sposób zaprezentować miejsca w Polsce o niezwykłym klimacie i atmosferze. Stawka była wysoka - reporterski udział we wspomnianym rejsie w roli „Ambasadorów Polskiej Turystyki”.
Pierwszy etap zmagań stanowiły eliminacje do programu. Na wstępie pod adresem strony dedykowanej konkursowi http://polskana sniadanie.pl/ można się było dowiedzieć, jakie warunki powinien spełniać kandydat na super reportera „Polski na śniadanie”. Następnie - do 14 maja - zainteresowani telewidzowie mogli nadsyłać do TVP lub agencji castingowej „Trailer & More”
Spośród autorów nadesłanych filmów wybrani zostali kandydaci, którzy z odcinka na odcinek programu dostawali wciąż nowe i niebanalne zadania dziennikarskie, turystyczne bądź kulinarne. W jury castigu zasiedli Cezary Molski, wicedyrektor Departamentu Współpracy Regionalnej POT, który weryfikował wiedzę turystyczn ą kandydatów, Kazimiera Szczuka, historyk literatury, krytyk literacki, dziennikarka telewizyjna, której zadaniem była ocena ich dociekliwości dziennikarskiej oraz Robert Leszczyński, dziennikarz i krytyk muzyczny, którego celem było znalezienie osobowości telewizyjnej. Drugie gremium weryfikacyjne stanowili telewidzowie, którzy mieli możliwość głosowania sms-ami na swoich faworytów.
Ostatecznie, 11 czerwca, w finałowym odcinku programu „Polska na śniadanie”, wybrano dwójkę ambasadorów: olsztyniankę Lidię Piechotę (28 l.), współpracującą od 2005 roku z Telewizją Polską w Opolu, Olsztynie i Warszawie, prezenterkę programów rozrywkowych, informacyjnych, „lajfstajlowych” i młodzieżowych oraz pochodzącego z Leżajska Adama Hałaja (23 l.), studenta Turystyki i Rekreacji w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.
Już następnego dnia otrzymali oni w imieniu władz Polskiej Organizacji Turystycznej tytuły Ambasadorów Polskiej Turystyki i wykonali swoje pierwsze dziennikarskie zadanie – komentowanie szczecińskich obchodów Dni Morza z miejsca podniesienia kotwicy przez żaglowiec „Fryderyk Chopin”.
Kolejnym etapem programu TVP 2 „Polska na śniadanie” było „uczestnictwo” w rejsie żaglowca „Fryderyk Chopin”, który od 14 czerwca do 18 września gościł w różnych portach Europy. Przez cały czas trwania rejsu o godz. 8.30 pokazywane były zarówno relacje z rejsu, jak i ciekawe miejsca w Polsce widziane zarówno „oczami Ambasadorów”, jak też i widzów, którzy mogli decydować o tym, gdzie ekipa pojedzie i co warte jest pokazania. Ambasadorowie stali się super reporterami, którzy pokazywali „klimatyczne” miejsca w Polsce, tak aby odkryć Polskę na nowo i zakochać się w niej.
W czterech portach: Ostendzie, Lubece, Nantes i Londynie dwójka Ambasadorów Polskiej Turystyki miała okazję wraz z dziennikarzem „Pytania na śniadanie” prezentować wydarzenia promujące Polskę za granicą.