Tworzenie wartości dla klienta na rynku usług turystycznych

Tworzenie wartości dla klienta na rynku usług turystycznych

Tworzenie wartości dla klienta na rynku usług turystycznych / Paweł Chlipała. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2011, – 90 s.; ISBN: 978-83-7252-544-4

Tworzenie wartości dla klienta jest problematyką aktualną i ważną, zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Znaczenie koncepcji podkreślić należy na gruncie badawczym. Zgłębienie zagadnień wartości dla klienta pozwala przedsiębiorstwu tworzyć i zwiększać satysfakcję klienta oraz budować z nim długotrwałe relacje.

Celem opracowania jest zaprezentowanie tematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym na przykładzie usług turystycznych. Cele szczegółowe obejmują: dokonanie charakterystyki pojęć i składników koncepcji wartości dla klienta, ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług turystycznych, przedstawienie metodyki badań wartości dla klienta oraz przeprowadzenie analizy wartości dla klienta w świetle wyników badań empirycznych.

Wybór problematyki wartości dla klienta w sektorze usługowym wydaje się zasadny z kilku powodów. Współcześnie rośnie znaczenie wartości w literaturze marketingowej. Zwraca się uwagę na wartość przedsiębiorstwa, wartość dla akcjonariuszy, wartość aktywów i narzędzi marketingowych, wartość klienta dla przedsiębiorstwa oraz wartość budowaną przez przedsiębiorstwo dla klienta. Mierzenie, identyfikowanie wartości i zarządzanie nią staje się ważne, gdyż to właśnie wartość stwarza możliwości budowania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Przewagę konkurencyjną osiąga bowiem firma, której wartość rynkowa okaże się wyższa od wartości rynkowej konkurencji, która w odróżnieniu od rynkowych rywali zdobędzie bardziej lojalnych klientów i zdoła zatrzymać ich na dłużej oraz która lepiej od konkurencji zaspokoi potrzeby klientów, dostarczy im większej satysfakcji, a więc w dużym uproszczeniu - większej wartości.

● Spis treści: dokument online: http://www.24naukowa.pl/modules.php?name=Sklep&plik=lista&nazwa=opis&nr_katal=9788372525444&spisTR=1&store_id=2

Zamówienia realizuje internetowa Księgarnia naukowa – Kazimierz Leki, dokument online: http://www.24naukowa.pl/modules.php?name=Sklep&plik=lista&nazwa=opis&nr_katal=9788372525444&hthost=1&store_id=2, data dostępu 07.12.2011

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit