Warszawska „it”

Widoczne zmiany na lepsze

Widoczne zmiany zachodzą w warszawskiej informacji turystycznej, która po zatwierdzeniu nowego statutu działa pod nazwą Stołeczne Biuro Turystyki. Barbara Tekieli, powołana w tym roku na stanowisko dyrektora Stołecznego Biura Turystyki, z werwą przystąpiła do wprowadzania zmian.

Jej staraniem siedziba STB zyskała nową siedzibę. Biuro, ze sfatygowanych i niereprezentacyjnych pomieszczeń WOSiR przy ulicy Rozbrat, przeniesione zostało w samo serce ruchu turystycznego stolicy – do kamienicy na Placu Zamkowym. Punkty „it” wydłużyły czas pracy, wzrasta poziom obsługi klientów.
- Najcenniejszą wartością instytucji jest profesjonalny, sprawny personel, kompetentny i świadomy bycia etykietką miasta – mówi Barbara Tekieli. – Wkrótce wszystkie punkty Warszawskiej Informacji Turystycznej zyskają jednolite oznakowanie zgodne z zaleceniami Unii Europejskiej. Pracownicy otrzymają też firmowe stroje. Ułatwi to identyfikacje naszych placówek. W stolicy działają bowiem jeszcze dwa prywatne punkty it oraz Diecezjalne Centrum Informacji obsługujące najczęściej grupy pielgrzymkowe, które wspieramy wydawnictwami Stołecznego Biura.

3 punkty it – jak trzy siostry

Każdy z trzech punktów „it” Stołecznego Biura Turystyki ma swoją specyfikę. Ten usytuowany w centrum: na Krakowskim Przedmieściu 39, i na lotnisku Okęcie w Terminalu 2 obsługują w ponad 70. procentach cudzoziemców. Punkt na Dworcu Centralnym ma więcej klientów krajowych. Zakres udzielanych informacji na dworcu i lotnisku jest podobny: są to pytania dotyczące komunikacji miejskiej (czym i jak dojechać w określone miejsce w Warszawie, do hotelu, ambasady, centralnych urzędów państwowych itp.) i transportu ogólnokrajowego (planowanie dalszej podróży, dojazd pociągiem, PKS-em czy prywatnym transportem do różnych miejsc w Polsce). Druga grupa pytań wiąże się z bazą noclegową w mieście (gdzie i jak najtaniej można przenocować).
Trzecia, znacząca grupa to pytania o istotne dla turysty miejsca w obrębie infrastruktury dworca kolejowego Warszawa Centralna lub Międzynarodowego Portu Lotniczego na Okęciu (informacja lotnicza lub kolejowa, kantory, restauracje, kawiarnie, kwiaciarnie, itp.). W tym roku zanotowano szczególnie sporo tego typu pytań na lotnisku Okęcie w związku z przedłużającą się budową nowego Terminalu i jego otoczenia.
Pozostałe pytania goście „it” zadają, aby poznać szczegóły oferty kulturalnej, rozrywkowej, czy sportowej stolicy (muzeów, galerii, filharmonii, teatrów, restauracji, pubów, klubów, dyskotek, basenów, hal sportowych itd.). Na Krakowskim Przedmieściu widoczna jest potrzeba informacji na temat zabytków Warszawy, Starego Miasta, Traktu Królewskiego, konkretnych obiektów: muzeów, kościołów, pałaców, pomników. Widać też znacznie większe niż w pozostałych punktach zainteresowanie bieżącą ofertą wydarzeń (festiwale, koncerty, kluby, bary, restauracje) i możliwości zakupów w stolicy.
Taki sam profil przewiduje się dla tworzonego punktu na Starówce, vis a vis warszawskiej Syrenki, który ma być wizytówką miasta.

Łódź koło Warszawy czy Warszawa pod Łodzią?

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit