Serwis wiejskiej informacji turystycznej na stronie LGD

Tego jeszcze nie było

Zarząd nowatorskiej LGD Dunajec-Biała. Od lewej prezes Stanisław Haraf i dyrektor Jan Czaja / fot.: E. Tomczyk-Miczka

Serwis informacji turystycznej na stronie Lokalnej Grupy Działania to zupełna nowość. Dotychczas LGD wspierały agroturystykę, realizowały programy tworzenia produktów lokalnych, ale profesjonalne pakiety turystyczne, takie jak w biurach podróży? Tego jeszcze nie było.

- Wzięliśmy sobie do serca potrzebę komercjalizacji produktu lokalnego. Wiele się o tym mówi. Na naszej stronie klient znajdzie konkretną spakietowaną ofertę, jak „Mini kurs gotowania Palce Lizać”, „Przygoda z fasolą” czy nawet „Sposób na mega byczenie” – mówi Jan Czaja, dyrektor LGD Dunajec-Biała, które działa w południowej części powiatu tarnowskiego w Małopolsce (gminy Ciężkowice, Pleśna, Wojnicz, Zakliczyn). - Uroczyste otwarcie serwisu nastąpiło w Centrum Doradztwa Rolniczego w Krakowie w dniu 31 maja. Mieliśmy wielu gości, w tym z Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

By doprowadzić do stworzenia ofert turystycznych, trzeba miejscowych gospodarzy nauczyć branżowego myślenia o turystyce. Emerytowana nauczycielka, której córka uczy angielskiego, wprowadziła w swoim gospodarstwie „Pod Różami” pakiet „Wakacyjna przygoda z angielskim”, w innych gospodarstwach proponuje się „Wiejskie odprężenie. 1 h u psychologa = 10 h na wsi”. Dla odprężenia proponuje się pracę w gospodarstwie, w ogrodzie i przy zwierzętach, czyli to, czego mieszczuchy najbardziej poszukują. Są też pakiety „Wojna & Pokój” związane z pamiątkami walk z wojen światowych, „Green Horn – prawie jak kowboj” przygotowane przez Ranczo Stetson, „Odnaleźć smak ryby”, które opracowało gospodarstwo „Złoty Pstrąg” , czy „Burza zapachów i ziół”.Dyrektor Elżbieta Wyrwicz z Ministerstwa Sportu i Turystyki gorąco popiera inicjatywę LGD Dunajec-Biała / fot.: E. Tomczyk-Miczka

- Pomysł na stworzenie  serwisu www.it.dunajecbiala.pl zrodził się podczas szkoleń zleconych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi prowadzonych przez CDR O/Kraków w latach 2009-2010,  dotyczących budowania sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz aspektów prawnych działalności agroturystycznej – wyjaśnia prezes Lokalnej Grupy Działania Dunajec-Biała Stanisław Haraf. - W trakcie szkoleń został podjęty problem włączenia produktu sieciowego do kreowania marki obszaru. Zatem serwis informacji turystycznej Dunajec-Biała stanowi kontynuację tych prac - dodaje.

Zaprogramowanie procesu komercjalizacji produktu turystyki wiejskiej poprzez pakiety turystyczne zaowocowało tym, że gospodarstwa posiadające takie pakiety proponują już gotową ofertę.  Podczas szkolenia w Centrum Doradztwa Rolniczego zorganizowano warsztaty u touroperatorów krakowskich, którzy wyjaśnili rolnikom, jak przygotować komercyjne oferty turystyczne, przybliżyli zagadnienia kalkulacji, marży i organizacji usług turystycznych oraz uczyli, jak konstruować oferty zgodnie z wymogami ustawy o usługach turystycznych.

Nowością na stronie są też  filmiki prezentowane na Youtube – krótkie prezentacje aktywności w gospodarstwach, np. pieczenie chleba. LGD korzysta też z możliwości promocji na Facebooku, promując imprezy ze swojego terenu, takie jak „Na Jaśkowym Polu – Galicyjskie Tradycje w Powiecie Tarnowskim” oraz „Wschodnia Małopolska na rowerze”.

(e.t-m.)

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit