„It” nad Bugiem

Strzał w dziesiątkę

„Na Bugu we Włodawie ubyło pięć” - takie słowa z komunikatu o stanie wód na głównych rzekach Polski zapadły w pamięć od dziecka. Coraz bardziej popularny jest letni wypoczynek w Okunince nad pobliskim Jeziorem Białym. Natomiast Włodawa - miasto wielu kultur i wyznań (kościół, cerkiew, synagoga), licznych zabytków i Muzeum Pojezierza Łęczyńsko-Włodawskiego jest nadal mało znana.

Leszek Hawryszczak, właściciel tutejszej drukarni, punktu ksero i sklepu z pamiątkami, postanowił nie czekać na władze samorządowe i samodzielnie utworzyć prywatny punkt informacji turystycznej.

Pomysł okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Nawiązano kontakt z gestorami bazy noclegowej, atrakcji turystycznych, zakupiono przewodniki i mapy do dalszej odsprzedaży. Szkoda, że pomocą nie posłużyło Stowarzyszenie Poleska Lokalna Organizacja Turystyczna we Włodawie, organizacja niegdyś prężna, a ostatnio jakby trwająca w letargu. Także starostwo, władze miasta i pobliskich gmin nie kwapiły się zbytnio z dostarczaniem nieodpłatnych folderów. W przygotowaniu jest własny przewodnik „Włodawa i okolice”.

Początkowo inicjatywa nie była specjalnie dostrzegana przez władze. Jednak gdy punkt „it” uzyskał dobry lokal przy włodawskim Rynku, a jego praca została dostrzeżona przez branżę i media, znalazły się skromne środki budżetu miasta (w wysokości 250-300 zł miesięcznie przez dwa lata) na dofinansowanie nieodpłatnej działalności informacyjnej.

- Aktualnie bez dotacji, istniejemy ponieważ kochamy turystykę i bardzo nam zależy na zaspokojeniu potrzeb turystów odwiedzających nasz region – mówi Leszek Hawryszczak. - Mimo braku wsparcia finansowego ze strony samorządów dbamy o turystów jak tylko jest to możliwe, a odwiedzają nas turyści z całego świata. Obsługujemy ich tak, jak byśmy chcieli być sami obsłużeni. To nasza dewiza.

Rozmówca bardzo chwali pomoc merytoryczną udzieloną przez Stanisława Turskiego, dyrektora Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i chętnie uczestniczy w pracach Forum Informacji Turystycznej przy POT.
- Naszą najlepszą reklamą jest zadowolony klient, a naszą wiedzą – także wiedza uzyskana od klienta – taką sentencją kończy naszą rozmowę Leszek Hawryszczak.  (jpp)


Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit