Bilans Stołecznego Biura Turystyki

Stolica nie przespała Roku Chopinowskiego

Przedsięwzięcia Stołecznego Biura Turystyki

Działania Stołecznego Biura Turystyki, które przedstawiła jego dyrektor Barbara Tekieli dotyczyły wizyt studyjnych, targów turystycznych, imprez promocyjnych, wydawnictw i turystyki biznesowej.

W 105 wizytach studyjnych wzięło udział ponad 1.3 tys. osób, w tym 65 wizyt chopinowskich dla 577 dziennikarzy i touroperatorów z 27 krajów zorganizowało SBT we współpracy z Biurem Prasowym CHOPIN2010, BOCh 2010 i innymi podmiotami, w tym z warszawską branża turystyczną. W efekcie ukazało się wiele artykułów prasowych; programy w telewizji TF1 (Telewizja Francuska, Program I) – reportaż telewizyjny w wydaniu głównym dziennika TV, w rosyjskiej NTV w programie „Ich Nravy", w Programie 2 Telewizji Norweskiej; w audycjach radiowych – Radio Wien – Peter Agathakis, Radio Stephansdom (tydzień poświęcony Polsce).

Udział w zagranicznych targach turystycznych objął NY Times Travel Show, ITB Berlin, MITT Moskwa, MAP Paryż, GITF Kanton, JATA Tokio, ITM Londyn, a w krajowych – Targi Lato, TT Warsaw, Tour Salon w Poznaniu. Elementami promocyjnymi były tam: Chopin jako przewodni motyw stoisk, prezentacje, koncerty na żywo z muzyką Chopina, konkursy wiedzy o Warszawie Chopina, foldery i gadżety promujące Warszawę Chopina.

Wśród imprez promocyjnych, w których wzięli udział pracownicy Stołecznego Biura Turystyki znalazły się Najdłuższe Urodziny (Warszawa), Śniadanie Muzyczne z Chopinem (Wiedeń), Chopin na Krakowskim Przedmieściu, Śniadanie z Chopinem (Warszawa), koncerty i wernisaże w Kordegardzie Chopin 2010, pierwsza warszawska edycja Festiwalu La Folle Journée de Varsovie – Szalone Dni Muzyki „Chopin Open". W ciągu trzech dni (11-13 czerwca) odbyło się 120 koncertów w 5 salach Teatru Wielkiego-Opery Narodowej, Teatru Narodowego oraz Namiotu na Placem Teatralnym, w których wystąpiło 450 artystów. Koncertów wysłuchało ponad 26 tysięcy słuchaczy.
Wydano 18 tytułów w 9 wersjach językowych: „Warszawa. Fryderyk Chopin", mini przewodnik „Warszawa w skrócie", „Warszawa top 10", „Zakochaj się w Warszawie", ulotki dla turystów japońskich i chińskich „Warszawa" oraz plakaty i kalendarzyki.

Chopin dla biznesu

Również Warsaw Convention Bureau (WCB) wykorzystało postać Fryderyka Chopina do działań przyciągających na kongresy, konferencje i inne wydarzenia międzynarodowe w celu powiązania w świadomości odbiorców komunikatu, że Chopin jest stale obecny w przestrzeni i charakterze miasta, które jest atrakcyjną destynacją biznesową. WCB promowało miejsca chopinowskie, włączało do programów towarzyszących wydarzenia chopinowskie, dystrybuowało okazjonalne materiały podczas konferencji i na targach, np. w katalogu Warsaw Conference & Gala dinner venues; filmie See the past, meet the future, w haśle Future Leaders Forum „Bądź jak Chopin, skomponuj swoją przyszłość" czy grze miejskiej w ramach projektu IMEX Challenge.

We współpracy miasta z Biurem Obchodów CHOPIN2010 w lutym otwarto na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie nowy punkt informacyjny Kordegarda Chopin 2010. Można tam uzyskać informacje nt. obchodów, kupić wydawnictwa – od pamiętników z epoki, przez opracowania naukowe, przewodniki, do wierszowanych książeczek dla dzieci. Wszystkie poświęcone są Chopinowi. Dostępne są także płyty z nagraniami jego muzyki. W punkcie jest także możliwość słuchania jej na żywo oraz oglądania filmów promocyjnych o tematyce chopinowskiej. Placówka tak dalece się sprawdziła, że pozostanie w Kordegardzie na stałe.

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit