Bilans Stołecznego Biura Turystyki

Stolica nie przespała Roku Chopinowskiego

- Głównym celem naszych działań było...Więcej

16 tys. noworodków w Roku Chopinowskim zameldowanych w stolicy

Działania tradycyjne objęły wydanie książki „Warszawa Fryderyka Chopina" (po polsku, francusku i angielsku), zorganizowanie konkursu skierowanego do studentów i absolwentów uczelni plastycznych i artystycznych, a zakończonego wystawą pn. „Fryderyku! Wróć do Warszawy!". Najlepsze plakaty promowały Warszawę na nośnikach typu citylight w całym kraju, a na kanwie konkursu wydano książkę w języku polskim i angielskim. 16 tys. dzieci narodzonych i zameldowanych w Warszawie w roku 2010 otrzymało Chopin body – śpioszki z napisem „Rodem warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel". W nawiązaniu do audioprzewodnika powstał film „Warszawa Chopina" w ośmiu wersjach językowych, który jest wykorzystywany na targach branżowych, rozdawany jako prezent od Miasta, został też przesłany do 30 tys. szkół w Polsce i można go pobrać ze strony internetowej, gdzie obejrzało go już ponad 156 tys. osób. Ponad 4.5 tys. osób obejrzało na portalu filmowców amatorów MillionYou.com konkurs na spoty reklamowe „Visit Chopin In Warsaw" zachęcający obcokrajowców do odwiedzenia stolicy Polski. Powstała też gra chopinowska online będąca gadżetem promującym postać Chopina i Warszawę, dostępna w siedmiu wersjach językowych poprzez stronę um.warszawa.pl/chopin. Trwają prace nad jej chińską i japońską wersją językową. Dotychczas rozdano ponad tysiąc płyt z grą. Ponad 320 tys. innych gadżetów znalazło się w rękach odbiorców, a były to projekty, które odniosły sukces w konkursie na nowoczesną pamiątkę chopinowską z Warszawy. Niekwestionowanym zwycięzcą tego konkursu został jednak motyw klawiatury w warszawskiej przestrzeni miejskiej – przejście dla pieszych przy ul. Emilii Plater prowadzące do nowootwartego punktu Warszawskiej Informacji Turystycznej w Pałacu Kultury i Nauki.

Warszawa, destynacją kulturalną na lato według L'Express

Press kity, materiały prasowe dla dziennikarzy, przygotowano w sześciu językach, a rozdawano między innymi na targach. 65 chopinowskich wizyt studyjnych w 2010 roku dla prawie 600 dziennikarzy i przedstawicieli branży turystycznej z 27 krajów przełożyło się na 80 publikacji o Warszawie Chopina w mediach zagranicznych. Miło więc było usłyszeć, że - według kolorowego dodatku L'Express we Francji, Warszawa została wymieniona na pierwszym miejscu jako destynacja kulturalna na lato.

Kampanie promujące Warszawę jako miasto Chopina za granicą objęły koncert „Chopin 2.0 – New paradigm" (2-4 maja) w Tokio, w ramach Festiwalu La Folle Tournee, oraz w Szanghaju (19-21 lipca), podczas wystawy EXPO 2010, które odwiedziło łącznie ponad milion osób. Kampania została uhonorowana wyróżnieniem w konkursie „Złote Spinacze".

Reklamy prasowe i publikacje, m.in. w CNN Traveller, CNBC European Business, Japa Times, dotarły do ponad 500 tys. odbiorców. Bannery i videoklipy obejrzało w Internecie ponad milion osób, z reklamą w magazynach pokładowych linii lotniczych spotkało się ponad 3 mln podróżnych. Każda z trzech kampanii telewizyjnych w CNN dotarła do ponad 10 mln ludzi. Chopinowskie stoiska tematyczne na targach turystycznych przełożyły się na prawie milion łącznej liczby zwiedzających targi.

Chopin też był małym chłopcem

Kampanie reklamowe w przestrzeni miejskiej Warszawy objęły specjalne oznakowanie warszawskiego lotniska, wymalowanie czterech nowoczesnych i atrakcyjnych murali chopinowskich, uruchomienie w okresie od czerwca do września tramwaju chopinowskiego, przeprowadzenie wielu imprez miejskich dla kilkuset tysięcy ludzi.
Projekty kulturalne objęły m.in. 361 koncertów Sinfonii Varsovii dla 141 tys. słuchaczy, 16 koncertów zorganizowanych przez Stołeczną Estradę dla 100 tys. słuchaczy oraz tradycyjne koncerty w Łazienkach.

Brak już tchu, aby wymienić projekty wsparte przez miasto, projekty edukacyjne, nawet konkurs ortograficzny „Chopin też był małym chłopcem", dzięki któremu 193 tys. uczniów szkół warszawskich dowiedziało się, że Chopin był warszawiakiem.

„Jestem najbardziej zadowolona z ławeczek"

Projekty inwestycyjne, w których miasto brało udział objęły opracowanie wytycznych programowo-przestrzennych celem rewitalizacji otoczenia Centrum Chopinowskiego, Kościół Wizytek, remont kładki Tamka, remonty elewacji okolicznych kamienic.

- Jestem najbardziej zadowolona z ławeczek, ponieważ od początku pracy nad tym projektem uważałam, że jeżeli nie wprowadzimy czegoś co pozwoli fizycznie zaistnieć w jakiś sposób Chopinowi na Krakowskim Przedmieściu, to będzie nam bardzo trudno przekazać informację, że Chopin naprawdę był związany z Warszawą. A wszystkie projekty, które zrealizowaliśmy do tej pory będą nam nadal pomagać ten główny cel osiągnąć – podsumowała prezentację dyrektor Ratajczyk.

 

 

 

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit