Portal Link to Poland – wizytówka Polski w świecie

W ramach budowania marki Polski jako destynacji, Polska Organizacja Turystyczna wspiera przedsięwzięcia przyczyniające się do budowania pozytywnego wizerunku kraju, przede wszystkim pokazujące konkretne działania i wydarzenia. Chcemy przedstawić i rekomendować portal Link to Poland.

Link to Poland to pozytywny, dynamiczny, interaktywny, a przy tym apolitycGdańskzny i areligijny portal, skierowany do Polaków i Polonii na świecie, ale także do obcokrajowców interesujących się Polską, zainteresowanych biznesem, turystyką i edukacją w Polsce. Osoby korzystające z portalu stają się niejako ambasadorami Polski w świecie.

Zakres i skala migracji ostatnich lat powoduje, że Polonia wymaga interaktywnego portalu do wymiany doświadczeń i prezentacji dobrych praktyk w wielu dziedzinach oraz do wzajemnej integracji. Na całym świecie istnieją różnorodne organizacje zrzeszające Polaków (związki, fundacje i stowarzyszenia – oświatowe, naukowe, kulturalne i wiele innych). Portal jest odpowiedzią na tego typu zapotrzebowanie. Portal budując więź kilkumilionowej diaspory czyni z niej potencjalnych klientów polskiej turystyki.

Sylwia Gołębiewska Jakubas – Polska Szkoła w Dundalk, Irlandia - „Link to Poland jest portalem przyjaznym promowaniu wszelkich wydarzeń z życia Polaków jak i zamieszkującej Polonii na całym świecie. Kreowanie pozytywnego wizerunku Polski , tradycji i kultury to nauka dla wszystkich. Link to Poland to portal otwierający nowe możliwości, poszerzający horyzonty, w końcu odsłaniający „nowy ląd". Ludzie pracujący dla Link to Poland to pasjonaci kultury i piękna języka polskiego. Portal Link to Poland gwarantuje profesjonalizm w każdym zakresie, który wynika z pasji i zaangażowania.

Kompendium wiedzy o Polsce i Polakach na świecie

Mariusz Soltanifar założyciel portalu opowiada o jego rozwoju na przestrzeni minionych lat: „Link to Poland od samego początku zyskał opinie innowacyjnego pomysłu na promocję Polski w świecie, o czym świadczą nadchodzące do redakcji emaile z propozycjami współpracy lub objęcia patronatu nad różnymi wydarzeniami, pochodzące zarówno od Polonii i Polaków żyjących poza granicami kraju, ale również obcokrajowców poszukujących informacji na temat edukacji, biznesu czy turystyki w Polsce. Rosnące zainteresowanie ze strony wielu organizacji, mediów, firm oraz osób prywatnych przekłada się na dynamiczny rozwój portalu Link to Poland, który staje się tym samym multiplikatorem działań organizacji zaangażowanych w promocję Polski w świecie".

Portal Link to Poland prezentuje kalendarz wydarzeń organizowanych przez naszych rodaków na całym świecie, ukazując tym samym obraz Polaka otwartego na świat i jego wyzwania, mobilnego, widocznego w regionie, działającego na rzecz lokalnej społeczności, integrującego się z rodowitymi mieszkańcami kraju, w którym żyć mu przypadło, któremu nie jest obojętna promocja Polski. Integralną częścią portalu są zatem informacje na temat wydarzeń kulturalnych, sportowych, gospodarczych etc. Link to Poland to nie tylko nowoczesne źródło informacji na temat Polski, polskiej kultury i tradycji ale również międzynarodowa platforma, która w sposób kompleksowy przybliża inicjatywy i osiągnięcia Polaków w sferze globalnej. Link to Poland z zaangażowaniem rozpowszechnia informacje o innowacyjnych i nietypowych projektach. Portal ma formułę otwartą. Jest dla każdego, kto chciałby promować swoje projekty czy wydarzenia tematycznie wpisujące się w jego koncepcję. Redakcja portalu Link to Poland zaprasza serdecznie do współpracy, osoby prywatne i organizacje, chcące podjąć wyzwanie prezentacji Polski i Polaków w świecie, w sposób interaktywny i nowoczesny.

Link to Poland prezentuje osiągnięcia i dokonania Polaków pracujących i działających poza granicami kraju. Jest bogatym źródłem informacji i artykułów tematycznych prezentujących punkt widzenia na sprawy polskie. Biznes, Nauka, Kultura, Sport, Dzieci, Migracja, Studenci, Turystyka, Styl życia czy Projekty – to tylko niektóre z działów tematycznych. Każda z zakładek zawiera porażającą ilość treści, systematycznie uzupełnianych, zawsze interesujących. Link to Poland daje możliwość publikacji informacji wszystkim zainteresowanym. Korzystają z tej możliwości znae marki.

Krzysztof Przybył – Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska" - "Link to Poland to prawdziwe kompendium wiedzy o Polsce, którego brakowało w internecie. Przejrzysta szata graficzna, ciekawa tematyka oraz pasja osób tworzących Link to Poland przekonała nas do zacieśnienia współpracy. Publikujemy informacje o działaniach Fundacji, pod własnym kontem użytkownika, które Link to Poland oferuje, dla każdej zainteresowanej firmy, czy organizacji. Mamy świadomość, że poprzez medium jakim jest Link to Poland, nasze działania są bardziej efektywne i docierają do jeszcze szerszej grupy odbiorców".


Michał Faligowski – prowadzący biuro podróży Hotele i Turystyka; „Bardzo się cieszę, że w Internecie zaistniał portal linktopoland.com, portal prowadzony przez zespół dynamicznych, kreatywnych i wrażliwych ludzi, którzy pomagają w kontakcie między polską diasporą rozsianą po świecie, a tymi, którzy mieszkają w Polsce. Dzięki temu, że prowadzony jest w dwóch językach pomaga uzyskać informacje o naszym kraju ludziom, którzy z Polską i Polakami mieli również do tej pory wcale lub bardzo mało do czynienia. To co odróżnia go jeszcze od innych, to brak kiczu i komercji.".

Aktywne kreowanie marki

Poprzez ścisłą współpracę z ambasadami polskimi i organizacjami polonijnymi na świecie portal informuje o polskiej kulturze, tradycji, działalności Polaków i Polonii oraz ciekawych wydarzeniach odbywających się na świecie z udziałem naszych rodaków. Portal ukazuje i docenia również tych Polaków, którzy bez rozgłosu, bez nagród i orderów, czynią wiele dobrego na rzecz pozytywnego wizerunku Polski na świecie, od Brazylii przez Kazachstan do Nowej Zelandii. Aldona Kałuża – prezes i właściciel PolskaPROject, redaktor naczelna portalu StrefaPL - „Światowa prasa pisze o Polsce. W końcu pisze też o jej rozwoju, potencjale, inwestycjach. Jesteśmy w dobrym momencie na dobrą i szeroką komunikację na temat Polski. To czas kreowania marki. Tymczasem pomimo potrzeb i jednocześnie nawału promocyjnych projektów, niewiele wśród nich jest takich, które łączą globalne działanie, nowoczesną informację i wizualizację. Jak nowocześnie i globalnie, bo w wielu językach, promować Polskę i Polaków zrozumiał portal Link to Poland. Stworzył już swoja własną sieć kontaktów na całym świecie. Gdy po raz pierwszy zobaczyłam, co portal proponuje i jak to pokazuje pomyślałam – Tak! To jest to! Nowoczesne narzędzie komunikacji, przemyślana strategia działania, kreatywna i otwarta na kontakty redakcja. Jeżeli polskiej promocji czegoś dzisiaj trzeba, to właśnie projektów takich jak Link to Poland. I może zamiast tworzyć ciągle nowe mini-portale, platformy informacji, drążyć ten sam temat, warto przypatrzeć się temu jak działa Link to Poland. Zainwestować w dobrą, sprawdzoną koncepcję i pomóc się jej rozwinąć. Po francuskiej stronie Link to Poland ma już partnera w postaci portalu jaki prowadzę StrefaPL. Polacy na emigracji potrafią! Nie tylko zakładać sklepy i firmy, ale również świetnie się komunikować i promować własny kraj!"

I na koniec zdanie Kevin J. Aistona – prezentera telewizyjnego i radiowego, wielbiciela Polski.„Uważam, iż Polska jest słabo „reklamowana" za granicą, czyli ogólnie rzecz biorąc na całym świecie. Tyle dobrego pochodzi z Polski i tyle ważnych rzeczy zrobili Polacy dla świata, że za każdym razem, gdy tylko mogę, to stoję za Polską murem! Świat nawet nie wie, za jak wiele spraw może być wdzięczny Polakom i Polsce. Jest możliwość, aby to zmieniać, by pokazywać Polskę w pozytywnym świetle i z pewnością portal Link to Poland może to zrobić i pomóc w ten sposób Polsce. Kibicuję Im i kibicować będę dalej...."

Michał Nykowski

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit