Międzynarodowa konferencja w Eupatorii

Polska informacja turystyczna wzorem dla krymskiej turystyki

Nowo otwarty punkt informacji turystycznej w Eupatorii/ fot.: E. Tomczyk-Miczka

Podczas konferencji nastąpiło  uroczyste otwarcie miejskiego centrum turystyczno-informacyjnego w Eupatorii.  Jego lokalizacja w turystycznym sercu Eupatorii, zwanym „Małą Jerozolimą” pozwoli na obsługę  turystów trafiających do tej części miasta. „Mała Jerozolima” to jedyny z prawdziwego zdarzenia produkt turystyczny Eupatorii – 120-tysięcznego miasta, które odnotowuje  rocznie pół miliona odwiedzających.  Produkt dorobił się mapek, płytki CD, wytyczono i oznakowano trasę turystyczną. Pozostaje pod opieką władz miasta, ale zainspirowany został przez projekt „LINK”. Reprezentujący różne regiony Ukrainy pracownicy informacji turystycznej porównywali swoje doświadczenia , które pokazały wielkie zróżnicowanie struktur informacji turystycznej. W niektórym miejscach, jak np. w Czerniowcach i Lwowie, punkty informacji są wspierane i utrzymywane przez mera miasta. Natalia  Fiłatowa,  dyrektor centrum informacji w Czerniowcach, a zarazem dyrektor Wydziału Ekonomicznego Rozwoju w Urzędzie Miasta  podkreśla, że oprócz informacji turystycznej przy wsparciu mera prowadzi kilka projektów zagranicznych zdobywając pieniądze na rozwój turystyki w regionie, np. rozbudowę bazy turystycznej w Karpatach. Przy radach miejskich działają centra informacji we Lwowie, Sewastopolu czy Chersoniu. W niektórych miastach, jak np. w  Czernichowie,  punkt „it”, słabiej dotowany przez miasto, wspomaga się działalnością gospodarczą.  W Kamieńcu Podolskim informacja turystyczna to przedsięwzięcie prywatne, jednoczące lokalny  biznes na tyle skutecznie, że jako jedyne miejsce z Ukrainy prezentowało się na wystawie Expo w Szanghaju. Niektóre centra prowadzą działalność  z pogranicza informacji i edukacji  w ramach swoich projektów, jak Karpacki Park Narodowy w Iwano-Frankowsku czy Ogród Botaniczny „Nikita” w Jałcie. Generalnie rzecz biorąc panuje w tej dziedzinie duża swoboda, budowanie sieci informacji opiera się głównie na pracy entuzjastów i przedsiębiorczych liderów,  brak natomiast systemowych rozwiązań. - Polskie doświadczenia są dla nas bardzo cenne, chętnie skorzystamy z Waszych rad i prób oceny sytuacji turystyki na Ukrainie widzianej oczyma kraju, który w tej dziedzinie ma spójny system i jasną wizję, jak on ma działaćzapewnia organizator konferencji, Zoja Nikołajewna Powszenk, dyrektor projektu „LINK”, zarazem naczelnik Wydziału Planowania Strategicznego i Polityki Inwestycyjnej Rady Miasta Eupatorii.  Zorganizowana na zakończenie konferencji dyskusja w formie okrągłego stołu, w tym uwagi polskich przedstawicieli, pozwoliły przyjąć  wspólnie wnioski do memorandum, które pomoże w kontynuacji  prac na rzecz rozwoju regionalnej turystyki.

--------------------------------------------

Konferencja „Centrum informacyjno-turystyczne jako efektywny instrument marketingu regionalnego” zorganizowana została w ramach  projektu realizowanego  przez miasto Eupatoria w partnerstwie z amerykańską organizacją USAID  ( Agencja Stanów Zjednoczonych Ameryki dla Międzynarodowego Rozwoju) i niemiecką GTZ ( Niemiecka Współpraca Technologiczna).

Elżbieta Tomczyk-Miczka

 

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit