Apel o placówki „it”

Muzea na wolnym powietrzu a współpraca regionalna

„Na wesele prosimy…”

U stóp zamku Lipowiec

Piotr Bujakiewicz z Działu Oświatowego Muzeum Nadwiślańskiego Parku Etnograficznego w Wygiełzowie mówi, że na terenie skansenu nie działa żaden punkt informacji turystycznej w dosłownym tego słowa znaczeniu. Wszelkich informacji udzielają pracownicy z obsługi ruchu turystycznego. Nie współpracujemy na stałe z centrami „it”, przesyłamy od czasu do czasu nasze foldery do centrów informacji turystycznej w Krakowie i Oświęcimiu, niekiedy też bezpośrednio uczestniczymy w targach turystycznych. Najczęściej nasze publikacje kolportujemy podczas targów na stoiskach powiatu chrzanowskiego i gminy Babice.
Zdaniem rozmówcy celowa byłaby poprawa relacji dwustronnych pomiędzy organizacjami turystycznymi a muzeami skansenowskimi. Trzeba udoskonalić przepływ informacji, a także wypracować „wspólny front”, aby łatwiej docierać do turystów. Może przydałaby się jakaś konferencja, w trakcie której omówiono by te zagadnienia – wnioskuje P. Bujakiewicz zapraszając do swojego muzeum.
M Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu – Bierkowicach także nie ma punktu „it”. W kasie Muzeum sprzedawane są wydawnictwa regionalne (w tym mapy, przewodniki) a informacje dotyczące oferty muzealnej (planowane działania, imprezy, lekcje muzealne itp.) są przekazywane do Miejskiej Informacji Turystycznej w Opolu,
Muzeum współpracuje z Opolską Regionalną Organizacją Turystyczną, od której otrzymuje na bieżąco informacje o działalności OROT (projekty, targi turystyczne itp.). Udział w targach turystycznych jest sporadyczny.
Zdaniem dyrekcji Muzeum wymiana informacji między branżą turystyczną a muzeami powinna być usprawniona i poszerzona.

W regionie Lasowiaków

Katarzyna Dypa z Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej chwali współpracę z Podkarpacką Regionalną Organizacją Turystyczną w Rzeszowie, Euroregionalnym Centrum Informacji Turystycznej w Przeworsku, Działem Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego oraz oddziałem PTTK w Rzeszowie. Współdziałanie to obemuje: wymianę informacji i materiałów promocyjnych, zamieszczanie na stronach internetowych powyższych instytucji informacji o imprezach organizowanych w skansenie. - Na targach turystycznych jesteśmy promowani przez PROT – mówi K. Dypa.
W budynku recepcji parku etnograficznego znajduje się niewielki punkt informacji turystycznej, w którym prezentowane są okoliczne atrakcje turystyczne (głównie dotyczące powiatu kolbuszowskiego i sąsiednich muzeów). Jednakże są to tylko materiały, które Muzeum dostaje od innych. - Sami o nie zabiegamy – mówi rozmówczyni. Natomiast własne materiały reklamowe Muzeum rozsyła co roku m.in. do punktów „it” w regionie. Skansen nie należy do żadnej organizacji turystycznej.
Muzea na wolnym powietrzu – jako wyjątkowe placówki łączące funkcje naukowe, kulturalne, edukacyjne i turystyczne są wyjątkowymi miejscami, wręcz idealnymi dla lokowania w nich punktów „it” – dla dobra tych obiektów i regionów, które prezentują. Współpraca muzealników (w tym reprezentujących parki etnograficzne) z organizacjami turystycznymi wydaje się bardzo korzystna dla obu stron.
Jan Paweł Piotrowski

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit
Szanowni Państwo,
portal www.aktualnościturystyczne.pl nie będzie już aktualizowany. Ciekawe
i świeże informacje z branży turystycznej znajdą Państwo na naszych pozostałych serwisach lub w newsletterze, do którego subskrypcji serdecznie zachęcamy!