Korzyści wspólnej promocji

Maciej Kotoński, współautor raportu

35 proc. wyjeżdżających turystycznie Polaków poszukuje dodatkowych atrakcji wokół miejsca, w którym przebywa, wynika z badań przedstawionych w raporcie agencji VMG PR pod tytułem „Polska na wakacjach, czyli o promocji miejsc oczami turystów".

Miasta i miejscowości turystyczne łączą swoje siły, stawiając na wspólną, regionalną promocję. W takie działania angażują się też coraz częściej firmy prywatne. We wspólnej promocji regionu wyspecjalizowały się między innymi alpejskie kurorty narciarskie. To właśnie chęć stworzenia wielkich kompleksów zimowych skłoniła poszczególne miejscowości do konsolidacji ofert. W ich ślady poszły inne regiony.

- Dodatkową zaletą – obok zasadniczych profitów gospodarczych wynikających z łączenia się regionów – jest zwrócenie uwagi na zagadnienia dotyczące kultury. Dzięki powyższemu zjawisku tradycja, lokalna społeczność, literatura, media oraz regionalna kuchnia zyskują ponownie na swojej wartości. Każdy, bowiem z połączonych regionów próbuje podkreślać i wyostrzać swoją odmienność kulturową. Przykładem sukcesu w budowaniu swojej marki może pochwalić się Ski amadé, które wypracowało sobie szczególną pozycję na Ziemi Salzburskiej. Wolfgang Amadeusz Mozart kojarzony automatycznie z Ziemią Salzburską, stał się również w tym regionie elementem promocji – występując między innymi w Wagrain, jako patron specjalnej gondolki narciarskiej „Der Flying Mozart" – mówi Ewelina Chądzyńska z portalu austria.info, odpowiedzialnego za promocję turystyczną Austrii.

Według około połowy respondentów badania przeprowadzonego przez VMG PR, najlepszym sposobem promowania regionu przez firmy i przedsiębiorstwa jest podkreślenie wyjątkowego charakteru produktów regionalnych, z których korzystają oraz zaznaczanie związków z danym regionem. Dla jednej trzeciej pytanych ważne jest wspieranie społeczności poprzez sponsorowanie lokalnych drużyn sportowych czy dofinansowanie renowacji zabytków lub innych atrakcji turystycznych. 30 proc respondenci dostrzega także możliwość wykorzystania regionalnej sztuki w tworzeniu opakowań czy kreacji reklamowych.

Polskim przykładem marki zaangażowanej w budowanie pozytywnego wizerunku miejsca może jest producent piwa Łomża. - Promując nasz produkt, promujemy jeden z najpiękniejszych regionów Polski, którego mieszkańcy stają się naszymi lojalnymi konsumentami i ambasadorami marki. Z naszych badań wynika, że to właśnie w rejonie polski północno-wschodniej jesteśmy najlepiej rozpoznawalni, a prawie połowa respondentów z tego regionu wskazuję markę Łomża jako najczęściej wybierane piwo. Szerokie uznanie wśród konsumentów z Warmii i Mazur jest dla nas najlepszym „certyfikatem jakości" – podsumowuje Magdalena Rzepka z firmy Van Pur.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit