II miejsce - Zielonogórskie Centrum Informacji i Promocji Turystyki

W Zielonej Górze główna siedziba Centrum Informacji i Promocji Turystyki mieści się w małym lokalu przy ulicy Kupieckiej (zielonogórski deptak), a od 9 lipca 2007 r. działa też filia w Ratuszu w samym centrum miasta. Jest to jednak bardzo małe pomieszczenie, w którym z trudnością mieści się jednocześnie kilku turystów. W każdym z tych punktów zatrudniony jest tylko jeden pracownik. Przy ulicy Kupieckiej kierownik „it” Jarosław Wnorowski, w Ratuszu – praktykanci i stażyści oraz Hubert Małyszczyk. - Staramy się cały czas o chociaż jeszcze jedną osobę do pomocy. Warunkiem jest jednak znajomość co najmniej dwóch języków – mówi J. Wnorowski. Obaj informatorzy są z wykształcenia ekonomistami i marketingowcami, a z zamiłowania i pasji turystami. Mówią po angielsku i niemiecku. Są pilotami wycieczek i przewodnikami lubuskimi.

    Zbawieniem wydaje się nowa lokalizacja w byłej restauracji „Indyjskiej” w Ratuszu, gdzie ma wkrótce powstać polsko-niemieckie centrum turystyczne z wypożyczalnią rowerów, bezpłatnym dostępem do Internetu, ogólnodostępną biblioteczką krajoznawczą. Jak zapewniają władze miasta, do końca 2007 roku ma być gotowy projekt przebudowy tych przepięknych zabytkowych wnętrz. Nowe Centrum będzie posiadało multimedialną salę konferencyjną, mini galerię artystyczną i będzie w pełni przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych.

    ZCIiPT od 2002 roku prowadzone jest w formie zakładu budżetowego w ramach Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Od 2008 r. przechodzi na finansowanie jako jednostka budżetowa. - Daje to zdecydowanie większe szanse działania i stabilność finansową – mówi J. Wnorowski. Obydwaj pracownicy mają do dyspozycji wiele materiałów promocyjnych - mapy, plany miast, przewodniki i albumy. Zajmują się udzielaniem informacji o Zielonej Górze w której jest wiele atrakcji, ciekawych zabytków, ale i też sklepów oraz o innych miejscowościach regionu Lubuskiego.

    Z racji przygranicznego położenia Centrum posiada bogate doświadczenie we współpracy z Niemcami. Od wielu lat aktywnie uczestniczy w programach unijnych, warsztatach turystycznych i kulturalnych oraz w lokalnych festynach w Niemczech. Szczególnie cenna jest współpraca z informacją turystyczną w Guben i centralą turystyki Szprewaldu, która zaowocowała wydaniem przewodników po atrakcjach w Polsce i w Niemczech.

    Winobranie jest wizytówką, swoistym znakiem jakości przyciągającym do Zielonej Góry coraz większe tłumy turystów. Wyznawcy turystyki zakupowej zwyczajowo pytają w sklepach o zielonogórskie wino. – Cały czas czekamy na rozwiązania prawne tej kwestii - porusza specyficzny problem regionu J. Wnorowski. – Oczywiście nie stoimy z założonymi rękoma i na razie sprzedajemy już od ponad roku lokalne wyroby z winogron, np. przepyszne konfitury, octy z lokalnego wina z ziołami, koreczki z winogron, kiszone liście winogron na gołąbki w stylu greckim. Jak tylko będzie można legalnie sprzedawać wino, na pewno będziemy je u siebie w informacji mieli.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit