Szkolenia DOT

Bezpłatne narzędzia internetowe w promocji turystyki

Jedna z grup biorących udział w szkoleniu. Na pierwszym planie: trener Piotr Uhle/ fot.: Marek Perzyński Na Dolnym Śląsku turyści mają do dyspozycji 10 infomatów i sześć komputerów, które za pośrednictwem Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej do punktów informacji turystycznej przekazała Polska Organizacja Turystyczna. Jak bardzo jest to towar poszukiwany, już informowaliśmy. Były kwasy, bo po infomaty wyciągnęło się więcej rąk niż było dostępnych urządzeń. Ale to za nami, a obecnie jest tak, że DOT szkoli, jak najlepiej wykorzystać infomaty i komputery w praktyce, ale tę wiedzę będzie można wykorzystać także na wielu innych polach marketingu turystycznego.

Pierwsze szkolenia - 12 i 13 czerwca - odbyły się we Wrocławiu, a tematem przewodnim było „Wykorzystanie bezpłatnych narzędzi internetowych w promocji turystyki”.

Pierwsze wrażenie? Takie szkolenie powinien odbyć każdy… klient, żeby miał świadomość, jakiej obróbce marketingowej jest poddawany jako „grupa docelowa” przez producentów towarów i firmy oferujące usługi (szkolenie obejmuje takie zagadnienia, jak: relacje interpersonalne, wartości, którymi kieruje się klient i to, w  jakim zakresie korzysta z Internetu i innych narzędzi komunikowania się).

Nas interesuje turystyka, ale mechanizm zbierania informacji i jej wykorzystania w marketingu jest podobny we wszystkich branżach. Dlatego Piotr Uhle, praktyk mediów społecznościowych, któremu DOT zlecił szkolenie pracowników punktów „it” z Dolnego Śląska, podzielił uczestników na trzy grupy ćwiczeniowe i każdej zlecił diagnozę środowiska, które jest grupą docelową zbytu dla takich produktów, jak gazowany napój smakowy, napój energetyzujący i odzież znanej marki (pracowano na konkretnych produktach).

Wszystkie grupy z diagnozą poradziły sobie nadzwyczaj dobrze, co świadczy, że w punktach „it”, które prowadzi DOT na lotnisku, dworcu głównym PKP i w swej siedzibie przy ul. Świdnickiej we Wrocławiu zatrudniono kadrę o wysokich kwalifikacjach – to osoby z tych miejsc w większości były uczestnikami szkolenia.

Diagnoza grupy docelowej jest dopiero początkiem pracy i punktem wyjścia do działań marketingowych.  „Nie zapominajmy o starej jak świat zasadzie marketingu internetowego - jeżeli nie będziemy tworzyć unikalnej i ciekawej treści - nie zaistniejemy” - to jeden z pierwszych punktów, z którymi zapoznał uczestników szkolenia trener.

- Osoby, które wzięły udział w szkoleniu, z pewnością będą potrafiły zwiększyć możliwości wykorzystania infomatów, choć nie było ono dedykowane wyłącznie tej kwestii - zastrzega Jakub Feiga z DOT.

Kolejne szkolenie poświęcono emisji głosu. W obu bierze udział ta sama grupa uczestników - w sumie 20 osób. Szkolenia te wsparł finansowo Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

Marek Perzyński

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit