Wielkopolskie

Poznań za pół ceny

Podstawową ideą akcji jest spopularyzowanie w Polsce i za granicą możliwości spędzenia weekendu w Poznaniu, który mimo wielu turystycznych walorów często utożsamiany jest jedynie z miastem biznesowym. Obniżenie cen o 50 procent na usługi turystyczne jest więc oryginalną akcją handlową, poprzez którą Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna chce pokazać nowy produkt na mapie turystycznej Polski.

Akcję zorganizowano po raz pierwszy w Polsce w weekend przypadający po Święcie Bożego Ciała w 2008 roku (24-25 maja). Termin wybrano ze względu na wiosenno-letnią pogodę oraz brak większych imprez targowych i konferencyjnych, tak by móc za „pół ceny” oferować tak wiele miejsc, jak to tylko możliwe.

Akcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, więc powtórzono ją w 2009 roku (13-14 czerwca), także w weekend po Święcie Bożego Ciała. W tych dniach w wybranych poznańskich hotelach, restauracjach, muzeach, w Palmiarni, w ZOO było o 50% taniej. Taniej oznaczało także lepiej. Dla turystów przygotowano cały szereg dodatkowych, niedostępnych zwykle atrakcji.

Główna atrakcja to obniżenie cen o połowę u 60 partnerów akcji (rok 2009). Dodatkowo uruchomiono kilka razy dziennie darmowe wycieczki po Poznaniu z przewodnikiem (Ostrów Tumski, Stary Rynek), a także za darmo umożliwiono turystom odkrywanie Poznania zamkniętego zwykle dla turystów.

W 2009 r. było to: zwiedzanie podziemi Kościoła Farnego, wnętrz Zamku Cesarskiego, udostępnienie dla turystów zamkniętego zwykle fortu pruskiego z XIX w., po którym oprowadzali za darmo wszystkich chętnych pasjonaci przebrani w dawne mundury. Zwiedzanie zakończyło się inscenizacją historyczną prezentującą potyczkę wojsk polskich i niemieckich w trakcie kampanii wrześniowej w 1939 roku.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit