POT. IV edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny

2006: Przyznano 16 Ceryfikatów, 3 Wyróżnienia i Certyfikat Specjalny Internautów

Zainteresowanym zasadami przyznawania Certyfikatu POT ...Więcej>>

W tym numerze Aktualności Turystycznych nasz bank produktów turystycznych posiadających Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej, przyznawany przez kapitułę konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny, uzupełniamy o kolejne prezentacje laureatów. Cofamy się w tym celu do roku 2006. Certyfikaty POT wręczone zostały 25 października na Międzynarodowym Salonie Turystycznym Tour Salon w Poznaniu.

Na konkurs nadesłano ogółem 124 produkty turystyczne. Kapituła w składzie: przewodniczący Jan Wysokiński (Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki), Halszka Wasilewska (TVP), Jerzy Domański („Przegląd”), Ryszard Kunce (PTTK), Jacek Debis (Polska Agencja Rozwoju Turystyki) i Rafał Szmytke (Polska Organizacja Turystyczna) wybrała w głosowaniu jawnym 16 najlepszych produktów turystycznych oraz przyznała 3 wyróżnienia.

Certyfikat POT otrzymały następujące produkty turystyczne: Bolesławiecki Ośrodek Kultury za Bolesławieckie Święto Ceramiki, Urząd Miasta Chełma za Chełmskie Podziemia Kredowe w Zabytkowej Kopalni Kredy, Apsys Management Sp. z o.o. za „Manufakturę Łódzką. W królestwie Izraela Poznańskiego”, PPHU „IMAX” Juliusz Szymański za Trasę Turystyczną „Bunkier w Konewce”, Stacja Narciarska Wierchomla za „Park Rowerowy Wierchomla”, Fundacja „Polskie Orły” za Międzynarodowy Piknik Lotniczy w Góraszce, Kluczborsko-Oleska Lokalna Organizacja Turystyczna za „Zwierciadło Przeszłości”, Regionalny Ośrodek Kultury i Sztuki w Suwałkach za „Jarmark Folkloru i Jadła Kresowego bliny, cepeliny, pierogi...”, Gospodarstwo Agroturystyczne „Tatarska Jurta” za Szlak Tatarski, Urząd Gminy Sztutowo za zintegrowany produkt turystyki kulturowej „Dni Rybaka”, Lokalna Organizacja Turystyczna „Kraina Legend Świętokrzyskich” za „Krainę mocnych wrażeń”, Muzeum Historyczno-Archeologiczne w Ostrowcu Świętokrzyskim za „Podróże z pasją” podziemna trasa turystyczna w prahistorycznych kopalniach krzemienia pasiastego oraz rekonstrukcję wioski neolitycznej, Agencja Reklamowa Mediateka za „Świętokrzyskie Dni Kupały”, Fundacja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MALTA za Międzynarodowy Festiwal „MALTA”, PKP CARGO S.A. Zakład Taboru w Poznaniu za Parowozownię WOLSZTN i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Bravo” za Skansen Wypieku Chleba BRAVO w Ustroniu Morskim.

Kapituła przyznała również 3 wyróżnienia za przedsięwzięcia, których nie można uznać za kompletny i kompleksowy produkt turystyczny, ale mają istotny wpływ na atrakcyjność produktów turystycznych istniejących w danym regionie. Otrzymały je: Łodź Art Center za kulturalną linię autobusową ArtBus - oryginalny pomysł  na zwiedzanie Łodzi, Kopalnia Soli w Wieliczce za kreację i kontynuację wdrażania nowych pomysłów na zwiedzanie kopalni, w tym za produkt „Odkrywamy Solilandię” oraz Muzeum Historyczne Miasta Gdańska za efektowną ekspozycję Muzeum Bursztynu.

Certyfikat Specjalny Internautów (największa liczba głosów w głosowaniu internetowym) otrzymała Agencja Turystyczno-Usługowo-Handlowa SINDBAD za „Poland for Weekend” - interaktywne pakiety turystyczne dla turystów indywidualnych podróżujących do Polski liniami lotniczymi.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit