POT. VII edycja Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny

2009: Przyznano Złoty Certyfikat, 14 Certyfikatów, 4 Wyróżnienia i Certyfikat Internautów

28.IX.2009 w siedzibie Polskiej Organizacji Turystycznej przy ul. Chałubińskiego 8 w Warszawie odbyło się posiedzenie Kapituły Konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny. Na Konkurs nadesłano ogółem 39 zgłoszeń produktów turystycznych, dodatkowo 9 pretendowało do Złotego Certyfikatu.

Tegoroczna edycja Konkursu POT na Najlepszy Produkt Turystyczny rozpoczęła się w marcu i - podobnie do roku ubiegłego - przebiegała według nowych zasad regulaminowych. Najważniejsze poczynione wówczas zmiany to wprowadzenie etapu regionalnego, który przeprowadzają regionalne organizacje turystyczne. W tym roku stawka pretendentów do Certyfikat POT zgłoszona przez regionalne organizacje turystyczne, w porównaniu do ubiegłej edycji była silna i na ogół wyrównana. Większość regionalnych edycji konkursu przeprowadzona została w sposób profesjonalny i zainteresowała znaczną liczbę mieszkańców regionów.

Po raz drugi w siedmioletniej historii konkursu jurorzy po emocjonującej dyskusji wybrali produkt nagrodzony Złotym Certyfikatem. Kategoria - Złoty Certyfikat POT przyznawana jest produktom nagrodzonym już Certyfikatem w latach ubiegłych, które konsekwentnie i twórczo rozwijają swoją działalność. Zgodnie z odnośnym punktem w regulaminie czeka go sfinansowana przez Polską Organizację Turystyczną profesjonalna kampania promocyjna.

Kapituła w składzie: przewodniczący Jan Wysokiński (redaktor naczelny „Rynku Podróży” – partner Konkursu, Stowarzyszenie Ekspertów Turystyki), członkowie: Ryszard Kunce (prezes Zarządu PTTK), Józef Ratajski (wiceprezes PIT), Adam Mikołajczyk (redaktor naczelny „Brief for Poland” – partner Konkursu), Tomasz Zubilewicz (TVN), Karolina Jaroszewicz (laureatka konkursu im. Orłowicza, szef Działu Wydań Specjalnych „Newsweeka” – patrona Konkursu), Andrzej Saja (prezes PART), Tadeusz Milik (prezes Forum Turystyki Przyjazdowej), Elżbieta Wąsowicz-Zaborek (wiceprezes POT), Krzysztof Turowski (ekspert ROT), Dariusz Liwanowski (Aktualności Turystyczne) oraz sekretarz Kapituły i koordynator Konkursu Jacek Janowski (DWR POT) wybrała w głosowaniu jawnym 14 produktów turystycznych, którym przyznano Certyfikaty POT oraz cztery Wyróżnienia. Natomiast spośród 9 zgłoszeń do Złotego Certyfikatu nominowała 5 do nagrody głównej. Wśród nominowanych do Złotego Certyfikatu znalazły się: Fundacja Grunwald za Inscenizację Bitwy pod Grunwaldem, Augustowska Organizacja Turystyczna za Kanał Augustowski – Szlak Papieski, Muzeum Zamkowe w Malborku za „Oblężenie Malborka”, Fundacja Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego „Malta” za Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Malta”, Regionalny Ośrodek Kultury za Tydzień Kultury Beskidzkiej.

Z grona nominowanych produktów turystycznych w drodze głosowania członkowie kapituły przyznali Złoty Certyfikat Augustowskiej Organizacji Turystycznej za Kanał Augustowski – Szlak Papieski przyznali.

Dodaj jako zakładke w Google Dodaj jako zakładke w Ms Live Dodaj jako zakładke w Wykop Dodaj jako zakładke w Gwar Dodaj jako zakładke w Digg Dodaj jako zakładke w Delicious Dodaj jako zakładke w Reddit